tisdag 24 november 2009

Uppdaterad samling

Jag har ju, som jag sa tidigare, köpt ännu en kopp till min Gefle-samling, en mycket ovanlig kopp som heter "Perenn" och är formgiven helt och hållet av Sven-Erik Skawonius. Modellen, som ni säkert känner igen nu (som jag tjatat om detta), heter E och kom 1958. Jag ska kolla upp när denna tillverkades, har det inte i huvudet just nu. Uppdaterat: Perenn tillverkades endast 1958.



Jag fyndade ju några av Karin Björqvists härliga "Kobolt", tillverkade vid Gustavsberg, här kommer även en bild på en sån kopp!



Jag ska ta mig i kragen och skapa en fräschare, mer komplett Gustavsbergssida när jag hinner, likaså med Rörstrandskopparna, det har ju hänt en hel del sedan sist dessa sidor uppdaterades och det saknas en sida med udda modeller (har ganska många såna med) så det är hög tid att göra något!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Kobolt gillar jag, de kopparna skulle jag lätt kunna tänka mig.

Herr Movarp sa...

Yvonne: Inga problem, jag har flera stycken :-)