onsdag 11 november 2009

Rörstrandskoppar av känd modell

Porslinsamatören har ju visat lite av sin samling med kaffekoppar i Rörstrands DM-modell den senaste tiden så jag tänkte haka på trenden och göra en snabb sammanfattning av min samling såna koppar. De flesta är inte ens kompletta, jag letar efter fat till några stycken, Tango, Venezia, Gille och Anemon tekopp...

Först en översiktlig bild, sen några till så man ser de fina detaljerna!





Victoria med rätt fat

Eden med rätt fat

Tango med fat från Anemon

Venezia med fat från Anemon

5 kommentarer:

Henrik sa...

Ah... trevlig syn. :)
Tango och Venezia är ju hur läckra som helst.

Tack för länkandet!

Loppisletaren sa...

Tango är min favorit! så fin!

Libby sa...

Eden är min favorit!

Herr Movarp sa...

Libby: Det trodde jag inte! Den är ju väldigt 60-tal, jag hade nog gissat att du föredrog Tango... :-)

Min egen favorit är nog Tango, synd bara att jag inte har nåt fat...

Mimmi sa...

Tips på, visserligen modernare, men fina designmuggen Pick up från Höganäs Keramik! http://www.got2get.se/index.php?visa_annons=179701B7B5942424C