torsdag 5 november 2009

Det lackar mot jul och en del andra prylar...



Jag var ju en sväng på lunchen igår, Erikshjälpen och Myrorna blev det efter en milt sagt uppfriskande cykeltur utan vantar i snålblåsten!

Lite tunnsått med prylar på Erikshjälpen, men jag köpte en 50-talsprydnad, en gipsnegress och gamla julkulor som nån gång ska upp i granen, det blir nog när inga barn springer omkring och leker med dem...





På Myrorna blev det en liten vas/bringare/karaff från Upsala-Ekeby. Jag kände inte igen den först och har inte letat någon info ännu, men det dyker upp när jag kollat runt lite.



I morgon blir det en städdag hemma, massor att göra innan helgen!

4 kommentarer:

Loppisletaren sa...

älskar gammalt julgranspynt! snacka om nostalgi känsla!

Lotta Sultan sa...

oj, vad fina julgransprydnader! sådana vill jag också ha!

A-L sa...

Den gröna keramiktingesten från Upsala-Ekeby var riktigt snygg.

Herr Movarp sa...

Jag ska spara det nåt år, minsta barnet gillar att röja lite väl mycket, så kanske att det kommer fram nästa år! Hittade en låda till med såna gamla kulor i glas, fina även dom, se nästa inlägg i bloggen!

AL: Den hade nåt visst, ovanlig på nåt sätt, sen kostade den inte mycket heller, 15 kr!