måndag 10 oktober 2011

Byten!

Under mässdagarna i Stockholm hann jag träffa en hel del skojiga människor och bytte en massa grejer. Jag tänkte visa vad jag kom hem med, massor av kul saker!

Av Jan med Form55 fick jag en hel del kul grejer!


Skedarna på bilden är Focus DeLuxe från Gense!


Två snygga Gullaskrufsvaser, den vänstra av Kjell Blomberg och den andra av Arthur Percy!


Att jag gillar Christer Sjögrens formblåsta vaser för Lindshammar har väl ingen gått miste om, de här två lyfter samlingen med sina fina färger i rödorange och turkost!

Jan hade även med sig två UE-grejer som jag bytt till mig av en annan samlare!


En stor Lian-skål och en liten Kokos-vas blev min del i detta byte, trevligt att hitta grejer i så bra skick! Lite snopet var det då att hitta en likadan Kokos-vas på mässan...

Av Linda med DollybirdRetro bytte jag till mig detta fina Negro-fat av Ingrid Atterberg!



Av Kerstin bytte jag till mig en okänd Gefle-kopp i verkligt fint skick, riktigt kul att kunna hitta nya dekorer som man inte har!



DeBeer med Mangania-bloggen hade en massa fina grejer som jag kom hem med :-)


Snygga grejer!


En M-vas från Gefle, M42 med dekoren Toreador!


En Kjell Blomberg-vas från Gefle med Mangania-glasyr


En Gefle-vas av Mari Simmulson, har flera blå i samma serie, bl.a. en som jag också bytte till mig men som jag ska visa senare!



Ytterligare en Gefle-vas, M36 med dekoren Labyrinth

Av Eli på Femtiotalsjakten fick jag en mellanstor Trioskål och en Gullaskrufslykta i en färg som jag aldrig sett tidigare, vilket var kul!



Tusen tack till alla för bytena och för riktigt trevliga träffar, ser fram emot nästa gång!

2 kommentarer:

Ann-Charlotte, Teak o Orkideer sa...

Många fina fynd!

Allt det gamla goda sa...

gillar den knallgröna gullaskruf-ljuslyktan, har inte heller sett den färgen innan!