fredag 10 september 2010

Den senaste tiden, del 2

Ja just det, jag skulle ju skriva lite mer om fynden ja, usch vad tiden går... :-)

Förra fredagen var jag in på Myrorna och köpte två koppar, den ena var den lilla Rörstrandskoppen som ni ser på bilden, den andra en Gefle Blad i EB-modell, tyvärr har jag ingen bild på den, den blev kvar på jobbet. Nu Eli vet jag vilken form fatet ska ha till din Daisykopp, ska försöka ta en bild på detta så du vet vad du letar efter, de såg nämligen inte ut som till de andra kopparna som jag trodde… 30 kr för båda kopparna!



På vägen hem åkte jag till Järbo, jag hittade som vanligt lite prylar både på Auktionshallen och på Hjärtesaken…



Den stora gröna Margrete-skålen, det lilla spräckliga UE-fatet (har inte identifierat det ännu men info kommer), två blå koniska 50-talsglas och en brun liten Åseda-vas hittade jag på Auktionshallen, den lila Åseda-vasen på en gårdsloppis 50 meter därifrån, Erkers-skålen från Kockums på Hjärtesaken… 60 kr gav jag för alltihop!



I lördags var vi på Ikea-loppisen i Gävle, ingen direkt höjdare kan jag säga, tomma bord och mest skräp, jag fick dock med mig tre saker, den naggade Sagina-vasen från UE, 20 spänn, en plåtburk i nyskick med lilla My på (Mumin) för 30 kr och dagens fynd, en taklampa med 6 st spotar i rostfritt till köket, det är en kvalitetslampa jämfört med Ikeas lampor som vi haft tidigare, jag skulle gissa att den kostat minst 1500 (jag jämför med en liknande som vi hade för 7-8 år sen) och den var i nyskick. 100 kr gav vi för den, otroligt billigt! Vi slapp dessutom köpa en lampa på Ikea som var planen :-)

Lampkupor köpte jag också under veckan, de glömde jag ta med på bild tidigare, så här är de!



På vägen hem åkte vi till Mackmyra och Bruksmagasinet där jag hittade lite skräp, ett fat, en Åsedavas likadan som den dagen innan, och ett lock till en kastrull. 20 kr för allt!



I Hofors besökte vi källarloppisen som var öppen för dagen, den ligger längs genomfartsvägen mot Falun. Jag slog till på en Arabia Teema tillbringare och 6 st skedar med nylonskaft, 20 kr för rubbet!

Det blev en fyndrik vecka, billig också kan vi alla konstatera :-)

Vi ses! Ps, idag blir det ett stopp i Järbo igen, så häng på!

4 kommentarer:

Lybtar sa...

Herregud vilka fynd.
helt otroligt.
Kan jag inte få bli din sidekick och bara följa med i kölvattnet :)

Retrolux sa...

Helt otroliga fynd! Jag är lite avis på flera av sakerna.

Jag var på IKEAs loppis i Västerås och här var det också tomma bord med folk som inte dök upp. Jag hade dessutom anmält mig men "fick inte plats". Blir arg på folk som inte kan ringa och avanmäla sig om man får förhinder. Det hade varit bättre för både besökarna, säljarna och IKEA om eventet blir lyckat. Hoppas att de inte blir avskräckta utan provar igen och försöker förbättra. Det är ju en rolig idé.

Herr Movarp sa...

Lybtar: Jo då, men då får du komma hit i så fall :-)

Retrolux: Nejdå inte ska du vara avis, du hittade ju en Kokos-skål...

Man hoppas ju dom noterat detta med tomma bord och att dom tar till sig kritiken och kanske kör igen med nåt liknande det jag föreslog...

Eli sa...

Oj, vilka fynd. Nästan skrämmande. Vad kul att du hittat rätt fat till Daisy! Ser fram emot bild!