söndag 19 april 2009

Mera Hjördis Oldfors

Jag har ju några delar i en, i mitt tycke, mycket fin serie, ”Kokos”, som Hjördis Oldfors designade så tidigt som 1954, den producerades till 1958 och serien har 10 delar.
Den första bilden visar den minsta skålen i serien (5025), nästa bild visar en något större skål (5026) som jag nyligen fick tag på. Den sista bilden visar den största skålen i serien (5028). Denna skål är ett riktigt loppisfynd, förmodligen ett av mina bästa, inte ekonomiskt eftersom jag inte ska sälja den, men så vacker formgivning till ett så bra pris hittar man ytterst sällan, jag hade riktig tur som kom in i loppisbutiken precis när dom ställt ut den i hyllan!

Eftersom det finns så många delar så kommer jag troligen inte få denna serie komplett på väldigt länge, men det är ju lite av tjusningen med samlandet precis som jag skrev förut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjusiga, ska hålla utkik efter dessa!