fredag 30 mars 2012

Tyger, glas, en tysk byst och en 50-talslampa

Ja, titta vad man kan hitta en torsdag!


Detta tyg var fint tycker jag, men hur gammalt är det..?


60-talstyg, jag har detta i rött med, mamma har ett köksförkläde i städrocksmodell i samma tyg!


Ett gäng av mina Iiitala-glas, Gaissa och en exceptionellt fin tysk negress-byst, skicket är i det närmaste perfekt!


Lampan från 50-talet har sin charm, den kommer att ha sin plats på sideboardet istället för en Ikea-lampa med gammal trådskärm som stått där tidigare!

Bästa fyndet från idag sparar jag dock till helgen, jag måste ha släp för att hämta det nämligen :-)

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Det första tyget du visar, är inte det en duk? Har för mig att den har en etikett. Tror jag har köpt en sådan åt min dotter inte för så länge sedan. Men fin är den. Tror inte heller den är så gammal.

Herr Movarp sa...

Knoppen, visst är den fin :-)

Gunilla: Detta är en metervara, men det finns säkert som duk också, jag kände igen det och misstänker också att det är ganska nytt...men vi får se om någon vet!

Herr Movarp sa...

Knoppen, visst är den fin :-)

Gunilla: Detta är en metervara, men det finns säkert som duk också, jag kände igen det och misstänker också att det är ganska nytt...men vi får se om någon vet!

La mômes Old fashioned sa...

Tjusigt. Och vad spännande med fler fynd. Gissar på en möbel :)

Clinen sa...

Det första "tyget" är en duk från början. Min mormor fick den när hon prenumererade på en tidning eller något sådant sen fick jag de av henne. Mycket fint och härlig retrostil men det är alltså inte gammalt =)

Gila sa...

Det första tyget är nyproducerat. Har sett på olika loppisar sista året...och klämt på det, det är nytt, helt säkert.