måndag 24 oktober 2011

Min retrodukning

Dagens utmaning från retroblogsfären är en trevlig middagsdukning. Pga tids- och platsbrist får det bli en enkel variant på ett litet soffbord :-)

På bordet finns lite trevliga saker, Rörstrand står för porslinet under kvällen, Marina heter servisen! Kring tallrikarna har jag dukat med några olika färger av Nilsjohans "Singoalla" av Adam Thylstrup (apropå besticken som jag visade häromdagen). Dricka serveras i Gullaskrufs Snoddas.




Marina, en lite ovanlig Rörstrands-dekor som jag lyckats samla på mig en del av!


Retroljusstakarna är ett inköp från dagens lunchrunda, snygga tycker jag!






Singoalla är verkligen trevliga, skulle gärna ha haft fler fullstora bestick, just nu svämmar lådorna över av förrättsbestick :-)



Skål och välkomna!

4 kommentarer:

Anna sa...

Snyggt! Singoalla är verkligen snygga! Jag har bara några förrättsbestick och de används för servering av små tillbehör som gurka och rödbetor :)
Ljusstakarna var riktigt snygga!
Marina har jag inte sett förut, fin!
Jag har inte fått ihop nån dukning pga sjukt barn, sjuk jag och reparation av vattenskada mitt i alltihop. Kanske hinner jag idag..

tanten på auktion sa...

snygg dukning, men de absolut snyggaste var tapeten eller tyget eller vad det nu är som är i bakgrunden

DollybirdRetro sa...

Åh, Marina porslinet var väldigt snyggt!! Och tack för infon att glaset heter Snoddas. Hittade nyligen en petrolblå vas av just den där tvärrandiga glasstrukturen, eller vad man kan kalla det. SNYGGT!

Loppismormor sa...

Åh vad fint! Jag ska också försöka få till en dukning =)