onsdag 5 oktober 2011

Aniktmässa - tema golvvaser från Upsala-Ekeby

Jag passade på att fota några olika golvvaser på Antik & Kuriosa, det är ju en dröm att införskaffa någon sån när man får råd. Jag har min favorit, men den sparar jag till sist såklart!


Jag lyfte aldrig på denna, men det känns som en av 60-talsserierna. Atterberg eller Simmulson?


Spiral av Ingrid Atterberg i form av en lampfot. Det fanns flera Spiral-vaser i olika storlekar på mässan, minst två var golvvaser.


Anna-Lisa Thomson har formgivit denna tror jag...

Jag missade att ta bild på en stor "Negro" golvvas på fredagen, en av mina favoritserier såklart, sen försvann den snabbt på lördagen. Jag hade slagit till om jag hade haft pengar...Om någon av er andra har en bild kan ni väl skicka den till mig så ska jag lägga in den i inlägget!


"Atoll" är min absoluta favorit-serie tror jag, priset på golvvasen var ganska bra, dessutom gick det att diskutera enligt säljaren, synd bara att summan fortfarande hade en faktor 2-3 för mycket för mig. Jag hade inte tvekat om jag haft pengarna, man ser dem så pass sällan...suck...

2 kommentarer:

Lundagård sa...

Kul var det att träffa er och kul att se dina bilder från mässan! Det är riktigt bra att ha bilder att titta på i efterhand, när man är på plats är det så mycket att ta in så man blir lite snurrig :-)

trillivippa sa...

Synd att inte Negro-vasen fanns kvar på lördagen, är allt bra sugen på en sån och hade nog kunnat tänka mig att "låna" lite från sparkontot för att köpa den...
Atoll är också en riktig läckerbit, förstår att du gillar den! Du skulle ha kört bakluckeloppis utanför så hade du kanske fått ihop tillräckligt mycket för att kunna köpa den. ;)