torsdag 27 oktober 2011

Lite fynd då...

...mycket jobb och annat innebär få loppisbesök, men några få har jag hunnit med på sistone förstås :-)



Två ljusstakar i trä i favoritfärgerna turkost och svart
Tre tefat till Rörstrands Anemon
Två kompletterande assietter till Solfjäder-servisen från Gullaskruf
Tre Arabia Kilta djupa tallrikar
En okänd 50-talskruka
En grön Åseda-vas
En gul Åseda-vas på fot
En UE-skål med företagsdekor
En smörskirare från Figgjo
Tre Iittala Senator glas
Ett Iittala Paadar glas
Ett saltkar som jag tror är från Arabia
En jättestor Lindshammarvas av Christer Sjögren
Sist men inte minst en kul bok, facklitteratur för konditorer, rena drömmen för mig som gillar bakverk :-)


Ett gäng Iittala-glas, Senator och Paadar, UE-skålen (tror det är Trygg Hansas logga i botten) och den lilla smörskiraren från Figgjo Flint


Denna ströaren tror jag är finsk, från Arabia, men jag ska leta lite för mer info.



Den stora blå som jag hittade idag är samma modell som den mindre i klarglas (som jag har två av)


Denna kommer det flera reportage om garanterat, måste ju pröva både recepten och instruktionerna, vem vet kanske ni har nästa vinnare i Sveriges bästa konditor att vänta er :-)

10 kommentarer:

Allt det gamla goda sa...

härlig blomkruka, den okända. och de blå ljusstakarna. har inte heller varit i fyndartagen på minst en vecka, det rycker i loppistarmen nu.

Anna sa...

Själv har jag bara shoppat på Tradera den sista tiden. Inte lika kul Och absolut inte samma fyndfaktor!
Fina fynd du gjort! Gillar ljusstakarna. Vasen från Lindshammar var mäktig och snygg. Låter spännande med konditorboken :)

Gunilla sa...

Mycket fint du har fått ihop!

Kerstin sa...

Konditorboken, vilket fynd! Jag vill se mer av den!

Herr Movarp sa...

Ja, det var fina fynd, de mesta var billigt, boken fick jag ge lite mer för, den var tydligen ovanlig, de hade kollat upp den.

Jag ska för övrigt berätta en helt egen historia om köpet av boken, kommer med fler bilder så småningom!

Kerstin: Mer bilder och innehåll kommer :-)

trillivippa sa...

Snygga fynd! Såg en likadan ljusstake i Uppsala igår, vet inte om du är sugen på att komplettera med en tredje? Den fanns i en lite "finare" antikbutik och kostade 75kr. Åker jag inte dit snart igen kanske Kerstin har vägarna förbi.

Anonym sa...

Hej
UE skålen är ingen skål utan ett askfat. Har själv en med annan företagslogga som företaget gav kunder som askfat.

Herr Movarp sa...

Linda: Tack, det var snällt med tipset, men eg, behöver jag knappast några fler...jag köpte dem iofs för att de var snygga, men priset 5 kr/st spelade väl också in :-)

Herr Movarp sa...

Anonym: Jag visste att skålen var ett askfat, men jag skrev skål för att jag tänkte ha den till det :-)

Retrolux sa...

...då visste du också att det är Oldfors som ligger bakom. Granit.

Kul att man inte kan skriva något på bloggen utan att få en kommentar om vem som ligger bakom eller varifrån den kommer. Fantastiskt vad mycket kunskap som finns där ute.