onsdag 30 december 2009

Stillsam och kall jul...

De sista dagarna från innan jul har varit märkvärdigt stillsamma, trots jobb in i det sista, julförberedelser och så själva firandet förstås. Tiden har tickat iväg av sig självt, har tillbringat tiden med familjen hemma i kylan och inte lagt så mycket kraft på vare sig loppisar eller bloggande, snarare köttbullar, skinka, Janssons och annat gott som vankas denna årstid! Eftersom jag inte bloggat har det anhopat sig med tankar, idéer och prylar (trots de sparsamma loppisbesöken :-)), så det kommer en del i dagarna framöver när jag får tid, börjar inte jobba förrän den 7 januari, men det är en del att göra hemma på byggfronten så det har prio ett!

Nåväl, lite smakprov då, detta hittade jag innan jul...hur många grejer känner ni igen..?


Diskat och klart, en del fina grejer!


Marianne Westmans design, det röda locket saknas tyvärr...


Funderar på hur gammal denna kan vara...någon som vet?


Glöggmuggar från diverse kända producenter, 1 kr stycket


Några vaser, känner ni igen alla fyra..?


Nu ser vi fram emot ett nytt år tycker jag, jag har inte hunnit tänka igenom året ännu, men på något sätt måste vi väl kora årets bästa fynd eller vad säger ni? Jag funderar lite själv och återkommer, men skickar redan nu ut bollen på nätet (inte över) och ser om någon vill visa och berätta om fynden från 2009!

Gott Nytt År till er alla!

4 kommentarer:

Helena sa...

Det ser ut att bli ett kallt nyår också.... 24 minus var det när jag gick upp idag! MW-skålen var super. Hoppas du kommer över ett lock också framöver!
Önskar dig och de dina ett GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT 2010!!!

Libby sa...

Årets fynd, absolut!
Jag hänger på, nån av de närmaste dagarna. Gott Nytt År!

Svenskt Retro, 50-70-tals porslin och design sa...

Fina saker du hittat.
Gott nytt år!

UpsalaEkeby sa...

Grattis till en tjusig Pepita-vas! Hur hög är den?