fredag 11 december 2009

Blomkruksskolan, del 11

Jag har lyckats hitta ganska många randiga krukor under de år jag letat, Bästa-krukorna från Bo Fajans hör till denna randiga skara. Jag vet egentligen inte så mycket om dem, men det finns i alla fall fler olika storlekar och färgkombinationer, bilderna visar två av dessa.



Den tredje krukan på bilden är också Bo Fajans, Evald Dahlskogs Tellus-kruka är en kruka som finns i många olika storlekar och flera färger, jag vet inte hur många, men känner i alla fall till den vita och den klassiska gröna. Priserna på Tellus varierar, men den blir aldrig billig kan man konstatera. Jag ångrar att jag inte köpte en jättestor Tellus-kruka vid ett besök på stora loppisen i Falun i början av detta år, det var antagligen den största jag sett, priset var 200 kr, men jag ville inte bränna alla pengar på en sak, vilket jag ångrade efteråt.

1 kommentar:

Randiga Tråden sa...

Vad snygga dessa randiga är.