söndag 25 oktober 2009

En vecka med lite grejer trots mycket annat

Under veckan blev det inte mycket tid till loppis pga jobb och pga en envis nackspärr, men jag hann med några stopp innan och efter smärtan satte till, då inkluderar jag gårdagens stopp tillsammans med lillkillen också.

Listan som vanligt:

1 st Upsala-Ekeby-skål av Mari Simmulson, "Cardus", 20 kr
1 st Gefle Etta tekopp utan fat, 5 kr
1 st Rörstrand tefat "Elvy", modell VB, 5 kr
1 st Gefle AR-modell, tefat, 1 kr
2 st Gustavsbergstallrikar, LI-modell, helt vita, 1 kr/st
1 st tillbringare Reijmyre, etikettsmärkt, 35 kr
1 st lock till Gratina-karott, 10 kr
1 st teakbricka Karl Holmberg, 20 kr
1 st liten vas i blått och vitt, möjligen Alsterfors och PO Ström, men osäkert, 10 kr
Servisdelar till Rörstrand Marina, 3 flata, 3 djupa och 2 assietter, 115 kr
1 st stor Orrefors "Fuga" glasskål i blått, 100 kr

Summa: 308 kr

Fuga-skålen var kanske inte superbillig, men relativt sett så var det nog ett bra pris!




2 kommentarer:

Helena sa...

Marinatallrikarna påminner lite om Rörstrands Tim..., eller? Fina fynd as usual hur som helst.... Har du delar ur Tim som du vill sälja så hör gärna av dig. Jag samlar till sonen nämligen....;-) Han är 17 så utflyttningen börjar ju onekligen närma sig!

Herr Movarp sa...

Visst gör dom det! detta är ju åxå Rörstrand och modellen är ju densamma som Tim! Dock är mönstret lite bredare och påminner mycket om Gefles Gavott lite tycker jag. Jag har ju en del annat i samma servis sedan tidigare, annars kanske jag inte hade köpt tallrikarna.

Det var en mattallrik till, men den hade en ganska stor nagg, så det fick bli kvar, det dyker säkert upp mer så småningom!