onsdag 16 september 2009

Vad gör man på en semesterdag i september?

Ja, såklart jobbar man med viktiga saker som hus och hem, jag fixade med fönster som skulle till glasmästeriet för utskärning, ordnade med bilverkstadstid, ringde samtal och donade på i lugn och skön takt, sen tog jag en runda också... :-)

Ta-till-vara x 2, Myrorna, Falu Second hand var mina stopp den här dagen. Hittade jag nåt då? Nä!










Skojar bara...hehehe...listan kommer här:

Två tyger, ett svart med gröna blommor (2 längder) och ett gult med vita organiska linjer (en kappa)
1 st kaffefat Rörstrand "Diana"
2 st Rörstrandskoppar utan fat
Ett gäng med gafflar, knivar och skedar, japanska
1 st shaker i glas
1 st glasvas med lila toning
1 st ljusstake i glas (Gullaskruf?)
1 st röd glasvas - är det någon som känner igen denna?
1 st Åseda glasburk, Bo Borgström (se ett senare inlägg om denna)
1 pkt blomsterljus till Paro-stakarna
1 st vas Upsala-Ekeby, Göran Andersson
2 st gröna glas, 1960-tal





2 kommentarer:

Henrik sa...

Ah... Rörstrandskopparna känner man ju igen! :)

Eva sa...

jag alltid lika chockad att du hittar så mycket varje gång. Antingen är ställena jag besöker där jag bor ej så bra, eller så är jag dålig på att leta. Får leta vidare. Grattis till alla dina fynd