tisdag 15 september 2009

Lite fredags- och lördagsfynd...

I fredags åkte jag bil till jobbet, tog en tidig eftermiddag och åkte till Järbo,som ligger utanför Sandviken. I den lilla byn finns två större loppisar, Auktionshallen och Järbo Antikt & Kuriosa, Hjärtesaken, som det var nästan ett år sen jag besökte sist, så det var dags nu!

På Auktionshallen gjorde jag inga större fynd, en liten vas av okänt ursprung, en liten Paro-ljusstake och en fin gammal porslinsburk från Gefle, påminner lite i modellen om Arabias porslinsburkar med frukt och bär på, men denna är currygul.

På Hjärtesaken brukar man sällan göra några stora fynd, men hittar man nåt är det billigt. Dagens tripp var värd omvägen, detta är listan över fynd:

2 st glasvaser från Lindshammar, design Christer Sjögren, 30 kr
1 st litet fat Upsala-Ekenby, Ingrid Atterberg, 30 kr
5 st kaffekoppar med fat, Rörstrand Maria (modell Marianne Westman), 40 kr
7 delar Gefle Pigg, 4 djupa och 3 större assietter i mycket fint skick, 60 kr
2 st dricksglas Iittala, Tapio Wirkkala (har två sedan tidigare) 30 kr



Bilden på Pigg-delarna är alla jag samlat på mig hitills, plockat ur köksskåpet!



På lördagen tog jag en tur till Fyndservice, där var det inte mycket att hämta,men jag hittade en intressant vas av god kvalitet som jag ville veta mer om, så jag slog till, 40 kr kostade den. Jag tog även en tur till Myrorna och köpte ett Aino Alto-glas för en femma.



Helgen blev annars en städ- och fixarhelg, det ni såg på bilderna från huset var från förra veckan innan en strukturerad röjning. Möblerna flyttades till ett annat rum och saker diskades och stoppades in i sina hyllor mm. Själva utplockningen återstår dock, måste fixa lådor först! Återkommer i frågan när detta blir aktuellt...

Inga kommentarer: