tisdag 21 februari 2012

Antikmässa - bloggträff och byten

Vi hade ju en mycket trevlig bloggträff på mässan, fikade lite och småpratade! Många hade jag inte träffat sedan tidigare så det var extra kul!

Efter mässan besökte vi La Momes Old fashioned där vi fikade och överlämnade grejer till varandra. Jag hade med mig väldigt mycket grejer som de andra fick köpa av utöver bytena och en hel del grejer bytte ägare, närmare 4 banankartonger var tomma när jag packade om när jag kommit hem. Resten av grejerna tar jag med mig när jag ska sälja av mer i april i Hedemora.

Nåväl, jag hade med mig en hel del grejer hem från de andra bloggarna också...

...från Fynd eller ej fick jag med mig denna UE-vasen/kruset av Mari Simmulson. Sagina nr 4415.



Värdinnan La momes bjöd utöver fikat på ett lock till min Red Top-kastrull och en fin liten skål ur serien Kaskad från 1954-56!



Av Form55 fick jag en ny Lindshammar-vas, två Lindshammar-glas/lyktor, en Reffla ljusmanschett i koboltblått och en liten rödlila Pala-vas!



Av H55.se bytte jag till mig denna boken från Svenska slöjdföreningen om bruksglas, blir ett bra uppslagsverk i denna djungel av glas!



Jag fick även en present av Fåglarna, en Bekå-vas



På torsdagen efter mässan besökte jag och Form55 Mangania du älskade för lite byten, jag fick med mig detta hem!


Två Gefle-ljusstakar B4, Amarant, blomstervas-set ISI Minikub, Gefle fat M10, Princess kaffekopp med två fat och två assietter, samt en Mallorca-kopp och en M-vas som inte kom med på bild.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Kul att du visade upp vasen! Himla fin är den! :)

TUSEN VASER sa...

Ja, det var en fin vas! Jag hörde via Britt-Marie att hon har två tyska vaser i tryggt förvar till mig från dig. Tack på förhand, ska bli spännande att se...

La mômes Old fashioned sa...

Kul att se att du också fick ta hem lite grejer ;) har ju också den glasboken, mkt bra referens

trillivippa sa...

Jättekul att träffas igen och trevligt att få fynda loss i dina lådor. ;)
Hoppas att jag ska hitta lite fina saker till dig framöver också, kanske på helgens loppisar?!