torsdag 30 juni 2011

My Garden

Jag gillar My Garden av Marianne Westman. Det finns ju en massa kul delar i serien, eller servisen kanske jag ska säga, tallrikarna med fiskar är fina, likaså grytorna med fiskar och faten med grönsaker.




Bilderna är från 1961, troligen kom serien det året också eftersom nyheter ofta presenteras i tidningen Form (där bilderna är hämtade).

Tyvärr är det väldigt många som samlar på de här så det är sällan man kan hitta dem till vettiga priser. Jag är helt enkelt för snål för att köpa en assiett för 300 kr, vilket var det senaste "fyndet". Jag har ju ett tvådelat fat som jag gav en hundring för, det var okej tycker jag!



Här kan ni se en massa fina delar som Helena & Ramon på bloggen Porslin & nostalgi samlat på sig med målmedvetenhet :-)

7 kommentarer:

Gila sa...

En kollega köpte fyra tallrikar på auktion för dryga 800 kr plus lite provision.

form55 sa...

En sådan avlång gryta såg jag idag på loppisen. Några små bruna fläckar på kanten och de ville ha 750 kr.

Re-dizain sa...

Den är helt fantastisk! Tänk om man kunde fynda delar av den!

Allt det gamla goda sa...

jag gillar också my garden. speciellt terrinerna med fiskar på lockens knoppar.

Herr Movarp sa...

Gila: Som jag sa, hutlösa priser,,,
Jan: Det är inte klokt, skadade saker för det priset!
Re-dizain: Ja, tänk om... :-)
AlltDGG: Jag gillar tallrikarna och de flerdelade faten med grönsaker bäst!

trillivippa sa...

Jag är faktiskt lite kluven till My Garden, tycker inte att alla delar är särskilt fina. Men fisktallrikarna är en klar favorit, några sådana hade jag gärna köpt till vettigt pris...

Tony sa...

Hittade 3 fisktallrikar för 45 kr st. En var hel och de två andra hade ett par nagg var. Men det gör ju inte så mycket för det priset =)