söndag 20 december 2009

Blomkruksskolan, del 14, sista delen

Denna avslutande lektion för min del ska handla om okända krukor, jag har ganska många oidentifierade krukor, några såg ni i lektion 9, här kommer några till!

Dessa krukor är fina tycker jag, en trevlig gul färg och en fin randig relief. Jag har spekulerat lite i att dessa skulle komma från Gabriel, påminner lite undertill, men det är som sagt bara ren spekulation.



De här krukorna gillar jag också, finns precis som de förra i olika storlekar och minst två färger.



Denna kruka är halvidentifierad, troligen en Ekeby, numret under påminner om EPA-seriernas, 1049/25 (vad jag kan se), kan någon styrka eller avfärda?



Den sista krukan för idag och för denna skola, är denna fina vita kruka, numrerad undertill, seriens nummer är däremot helt obekant, dock har jag sett krukan förut, kan bara inte komma ihåg var...hjälp tack! Märkningen tolkar jag som 10/4932...



Avslutningsvis vill jag tacka alla som deltagit och hoppas att ni har haft nytta av kursen, har ni synpunkter eller vill fylla på med information är jag givetvis tacksam! Jag vill nu bolla över skolan till Upsala-Ekebysamlarna, vilket blir spännande!

Jag vill också passa på att önska alla läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år, nedräkningen är på sluttampen, köttbullarna rullande, de flesta paketen inhandlade och granen på ingående!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Tack för en super bra fortsättning på skolan!!!
De två sista krukorna känner jag så väl igen, ska rota i mina arkiv och se vad jag hittar ;-)

Gamla saker och fina ting sa...

God Jul och Gott Nytt År!

ulrika sa...

Itressant skola! Jag älskar gamla ytterkrukor!