onsdag 22 februari 2012

Antikmässan - fynden!

Priserna var ju inte precis köpvänliga och utbudet betydligt mindre intressant än vid Kistamässan i höstas, men man ju kanske inte kan förvänta sig att inriktningen ska vara inte lika utpräglat retro på Antikmässan.

Jag lyckades till min förvåning hitta tre riktigt fina saker trots detta, en fin blå signerad PO Ström-skål, en UE-vas av Mari Simmulson och ett fantastiskt fint vas-set som heter "Treklang" från Gullaskruf i originalförpackning!


Alsterfors skål nummer 5020, koboltblå och vit. Signerad PO Ström -68


Upsala-Ekeby vas, Randi nr 4198, Mari Simmulson, 1955-58.

Vaserna har fått lite arbete, de var uselt rengjorda, men priset jag gav var bara förpackningen värd tycker jag, vi får se om de går att få rena, nu återstår bara en liten rostfläck i en av vaserna!




Gullaskruf blomstervas-set, Treklang

Jag bytte ju även till mig lite grejer, men de har ni ju redan sett :-)

5 kommentarer:

eli sa...

Bara namnet, Treklang, är ju coolt. Tack för ett fint arrangemang med bloggarträff. Och för Höglundvasen, den kommer snart att visas :-)

Anna sa...

Härligt! Gillar speciellt Simmulson-vasen!

trillivippa sa...

Snygga köp, särskilt Randi-vasen! Och nu blir jag nyfiken på elis Höglundvas också. :)

form55 sa...

Randivasen var nästan Lindbergsk!

Christin sa...

Snygga allihop.Kanske mest svag för den randiga men vas-setet var ju riktigt fint, och den blå skålen en godbit.