fredag 18 november 2011

Grejer som jag inte köpte...

...men var bra sugen på!


Ett fint fat Pronto av Ingrid Atterberg, men tyvärr var priset alldeles för högt med tanke på att fatet hade 3 naggar väl synliga i överkanten...annars hade jag slagit till!


Ett snyggt perstorpsbord med en ovanligt snygg skiva, mönstret liknar "Profiler" av Bengt Orup som ni kan läsa om här!


Tyvärr var bordet i dåligt skick, träet var skitigt, missfärgat och luktade rök, dessutom var skivan under alls kritik, fullt med hack och skador. Priset var anpassat till ett helt annat skick, tyvärr...annars hade jag köpt det på beställning :-)

10 kommentarer:

Anna sa...

Fint bord! Men är det verkligen Profiler? Tycker inte riktigt det är samma mönster som Kerstins bord.

Herr Movarp sa...

Nej, jag ser ju nu att det inte riktigt är lika, men det är lika snyggt i alla fall, ska ändra det i texten :-)

khina sa...

Jag har ett sådant köksbord, dock i bra skick samt "Profiler" som stänkskydd ovan tvättfatet på toan och i köket i stugan. Tycker att båda är riktigt snygga.

Herr Movarp sa...

Khina: Om du funderat på sälja det så vet jag någon so mär ute efter ett sånt eller ett med Profiler på.

Clinen sa...

Mitt perstorpsbord hittade jag undangömt ett litet, litet förråd. Alldeles slitet och skitigt i träet. Jag slipade och lackade om trädelarna och tvättade hela bordet. Nu används det med glädje dagligen. Fick ge ynka 25 kronor för det. =)

A-L sa...

Precis det mönster har jag på mitt Perstorpsbord. Det är väldigt sällan som jag ser det mönstret.

S. sa...

Åh, bordet och kattavlan i förra inlägget, så fina! Faktiskt aldrig sett det där mönstret på en perstorpsskiva.

trillivippa sa...

Det där mönstret är så jäkla snyggt och det vore en dröm att ha ett sådant i köket! Så är det någon som vill sälja ett så vet ni vem som gärna vill köpa det. ;)
Och tack igen Benny för att du tog en extra titt på bordet åt mig, synd att det var i så dåligt skick...

Allt det gamla goda sa...

vas synd att bordet var illa åtgånget, för det var hemskt fint.

Nusse sa...

Det är ju mitt skrivbord! Köpte jag på Ta till vara för 30:- i Falun när jag var student för snart 15 år sen, och gläds åt det varje dag :)