lördag 30 april 2011

Uppdaterade Atterberg-serier 2

Jag fick tag på en till Negro-skål nyligen på Hedemora-loppisen och hör och häpna så köpte jag ännu ett fat, ett mindre, på Tradera till fyndpris med tanke på att det är felfritt!




Samlingen består nu av askfat nr 2124 och skålarna nr 2126 och 2127! Inga vaser än så länge, men det dyker säkert upp! Serien är ju stor och många samlar på den, så det lär väl dröja innan man ens kan börja närma sig en full samling. Golvvaserna kan man ju bara drömma om att hitta till annat än dyra priser!

Även Pepita-serien fick ju ett tillskott nyligen, en liten bägare som jag hittade på Erikshjälpen, hela 6 kr gav jag för den :-)



På bilden ser ni, från vänster, okänt nummer (2177 stämmer bäst, men jag har ingen bild), vas 25 cm, vas nr 2171, 10 cm och bägare nr 2169, 6,5 cm.

2 kommentarer:

trillivippa sa...

Så snygga serier båda två! Jag har span på en mindre Negro-vas men damen som ska sälja den vet inte hur mycket hon vill ha för den...

Herr Movarp sa...

Härligt! Det är kul om du får tag i en sån! Jag tycker annars att den större rakare vasen är den snyggaste, men de brukar rusa iväg när de säljs!