torsdag 22 juli 2010

Årets sommarresa till Västerbotten, del 1

Jag tänkte ge er en liten rapport från årets semesterresa till Västerbotten, som vanligt blir det några inlägg från de loppisbesök och annat som jag gjort, sen lite fynd såklart!

Resan upp blev det en hel del stopp, men jag fotade inte nåt på loppisarna, så det blir bilder på fynden när jag visar dem. Första dagen vi var uppe, åkte vi till Mårdsele som ligger några mil från där mina föräldrar bor. Mårdsele är en liten by med få om ens några bofasta, men med två fina sommarloppisar och ett nostalgicafé som ligger i den gamla mataffären Granströms. Alla som driver dessa verksamheter har sina rötter i bygden och husen används som sommarhus i kombination med övriga om kringliggande hus.

Första stoppet var Vindelälvornas loppis, som drivs av två systrar som enligt egen utsago, har samlandet och besöken på loppisar och auktioner i blodet :-) En gedigen samling med grejer till salu hade dom i alla fall denna dag!








En fin Frisco-karott av Marianne Westman!


Dessa tallrikar är fina, kanske inte ett fynd men samlar man så...Stig Lindbergs "Pynta"




Glad Vindelälva!

Ta gärna en titt in på älvornas hemsida för mer information eller om ni vill kontakta dem!

Blev det några fynd då? Jo, flera inköp gjorde jag, mer om det senare!

8 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Vilket trevligt ställe.... Ordning och reda -och mycket ögongodis!=)

Skaffaren sa...

Det känns rejält på nåt sätt när säljare har rutig flanellskjorta.
Jag skulle ha köpt tavlan med den mörka damen.

Krinolina sa...

Jättemysigt Benny! Ha det så kul, och upplev litet åt mig också. Gillar verkligen din blogg!
K

Anonym sa...

Trakterna ger hemlängtan!! Det är alltid trevligt att läsa din blogg.

Herr Movarp sa...

Helena: Jepp, ett synnerligen trevligt ställe! Synd att man bara hinner besöka det en gång per sommar...
Skaffaren: Visst gör det! Det fanns massor av saker som man skulle kunna ha köpt, jag lovar...jag hade inte ens sett tavlan för du påpekade det...
K: Upplevt och klart, vi är redan i Falun igen :-)
Anonym: Kul! Berätta gärna vem du är, vi kanske har mer gemensamt!

Vindelälvorna sa...

Hej Benny! Synd att jag inte var på loppisen när du var uppe. Hoppas att du kommer förbi nästa år! Hälsningar Monica alias Vindelälva nr 2 :)

Lybtar sa...

Köpte du inget Benny?!

Fanns massa saker som jag skulle ha tittat både en och två gånger på.

Herr Movarp sa...

Monica: Ja det var synd! Vi lär väl åka upp nästa sommar med, vi är ju redan hemma i Dalarna nu! Det var en kul tripp, vi fikade ju hos Ulla på gamla affären och köpte mer grejer hos hennes syster som har den andra loppisen, rapport kommer!
Helena: Jodå, jag har inte packat upp ännu, fynden kommer i de senare inläggen från resan!