söndag 25 juli 2010

Årets semesterresa till Västerbotten, del 3




När vi var färdiga med loppisbesöken gick vi tvärs över vägen för att ta en fika hos Ulla Holmström på Nostalgicaféet. Ulla, som är syster till damen som driver Gama saker och ting, har i många år varit den drivande kraften bakom utvecklingen kring Mårdseleforsarnas café. Hon lämnade denna verksamhet för något år sen, då hon numer är pensionär och kör i ett lugnare tempo med Nostalgicaféet och lite annan verksamhet. Planen är dock att så småningom avveckla även detta och flytta närmare barnen söderut, så om någon är sugen så är fastigheten till salu!

Nåväl det blev i alla fall varm korv, muffins mm. och en titt runt i caféet. Ulla hade också en hel del loppisprylar till salu, men det var inget som föll i smaken. Jag hade dock gärna tagit inredningen med mig hem :-)



När vi fikat klart drog vi vidare på fisketur till Stenbäcken där mina föräldrar har en förfallen stuga som inte används längre. Min mormor bodde även här, liksom min moster och morbror. På vägen mellan Mårdsele passerade vi även Sörtorp vid Manjaur, där min mamma växte upp.

2 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Mmm... Den där röda butiksvågen.... Läcker... Tyvärr kanske aningens svårplacerad i ett hem! ;-)

Christin sa...

Jättetrevligt att följa din Västerbottenresa.Ska även bli kul att se dina fynd !