fredag 12 mars 2010

Våren är på väg

Man kan riktigt känna det i luften, trots att det ligger massor av snö kvar så känner man solens värme och det blir ljusare för varje dag. Man börjar komma i stämning för ljusa, nästan skira färger, färgglädje utan att överdriva. Det bästa ljuset är ljuset om våren tycker jag, precis när man behöver det som bäst.

Samma känsla får man när man planterar och får njuta av vårlökarna som sticker upp ur myllan, vilket det snart är dags för även här hos oss. Under tiden vi väntar kan vi väl låta oss inspireras av några andra Krokusar!






Ps. Som den uppmärksamme ser så saknar sockerskålen lock, så om någon skulle ha ett sånt som dom kan tänka sig att sälja så skulle jag bli glad! Jag saknar även en gräddsnipa, vilket också vore ett uppskattat tillskott i samlingen! ds.

4 kommentarer:

Cicci sa...

Ååh, den där modellen på kaffekanna är nog bland den finaste jag vet! Så himla stilig.

Och du, porslinsexperten! Känner du till någonting om denna mystiska märkning...? http://ciccistjusiga.blogg.se/2010/march/vaerefornat.html

Susanna sa...

Den här Krokus-servisen har jag faktiskt aldrig sett förut. Så fin!
De där kopparna ger ju lika mycket vårkänsla som solen :-)

Gila sa...

Gillar formen på kannan!

Herr Movarp sa...

Kanna med gräddsnipa och sockerskål är formgiven av Upsala-Ekebybekanta Mari Simmulson.