fredag 26 mars 2010

Fynd från förra veckan

Jag tog en liten runda förra fredagen till Järbo på väg hem från jobbet, där finns ju två stycken loppis/antik/kuriosa som jag besökte oftare förr, men inte passerat på länge. Den ena heter Hjärtesaken och drivs av en stiftelse och den andra är Auktionshallen i Järbo som drivs av en trevlig dam sedan många år tillbaka. Jag började med ett besök på Auktionshallen och hittade en hel del kul grejer!

4 st gröna Reffla assietter av Percy från Gullaskruf
6 st små glas av Kaj Franck från Nuutajärvi
1 st vas från Rörstrand, California av CH Stålhane
Några bestick med teakskaft, en Gense Focus-sked med rödbrunt skaft och en NilsJohan Singoalla-gaffel (besticken ej med på bild)

Med på bilderna är också två andra fynd från resten av veckan, en liten gul Colores-skål av Stig L och en ovanligt formad Terma-skål!





Lite kul med glasen, om ni kollar på nästa bild så ser ni att dessa inte ser likadana ut i formen som de jag hade sedan tidigare, de är dock lika små. Jag skulle vilja ha lite större glas i denna serie, men det dyker nog upp så småningom!



Teakbesticken är i samma serie som jag hittade tidigare på Erikshjälpen i Gävle, och nu var vissa av dem märkta på bladen med Karl Holmberg Teak, så jag löste denna lilla gåta också!

Inga kommentarer: