onsdag 17 februari 2010

Gissa vasens ursprung!

Denna lilla ovanliga vas hittade jag för ett tag sen, var tror ni att den kommer ifrån..?



Uppdatering:

Eftersom ett rätt svar kommit in, så kommer här en bild på undersidan av vasen. Som alla ser så är den stämplad Upsala-Ekeby Gefle , dvs tillverkad vid Gefle Porslinsfabrik! Jag kan inte påminna mig om att jag sett vare sig modellen eller denna dekor tidigare, det finns inte heller någon plats under att stämpla dekornamn, så det förblir en gåta ännu så länge :-)

Grattis till rätt gissning Upsala-Ekebysamlarna!

8 kommentarer:

Upsala-Ekeby samlarna sa...

Jag gissar på Gabriel. Men det skulle kunna vara Nittsjö också...

Randiga Tråden sa...

Har ingen aning men fin är den.

Libby sa...

Tyskland? :-)

Herr Movarp sa...

Fortsätt gissa...ingen har prickat rätt ännu :-)

Upsala-Ekeby samlarna sa...

Okej, UE Gefle då?

Herr Movarp sa...

Jepp! Gefle ska det vara!

TUSEN VASER sa...

jamen, den vasen är ju bara för läcker i färgerna, vilket fynd!!

Anonym sa...

Jag har en annan variant av vas med denna dekor, hög och vid upptill, älskar den, den var min mammas :)

Ulla