söndag 7 november 2010

Retrodukning II - the ultimate fish experience

Ja, ni får föreställa er den härliga fisk- skaldjursmiddagen som serveras hemma hos familjen M.



Temat är havet såklart, marina färger med blått, turkost och grönt. Buffén serveras på Lillemor Mannerheims härliga Västkusttallrikar, kan man äta fisk på nåt finare?



Besticken är även denna gång Nilsjohans Singoalla. Glasen är troligen svenska, vi serverar en passande dryck i dem och för dem som vill en liten rackare i de små. På bordet står också en fin ISI-vas från Gullaskruf fylld med strandblommor.



I den gröna formen finns en läcker fiskgratäng och fatet av Marianne Westman är fyllt med lätt kokta primörer.





Nästa: Vickning på kvällskvisten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har kollat runt hos er alla nu, vad ni är duktiga. Åh vad det måste va kul. Har ingen egen blogg, men följer er alla.
Berit

Anna sa...

Riktigt mumsigt ser det ut! Underbara fisktallrikar. Jag glömde ju att man så klart ska ha en snaps till min "påskmiddag" också! Jaja...

Stora L sa...

Ååå så fint! Jag älskar isisvasen!

För min del blev det bara lite frukostdukning, men har inte hunnit ladda upp bilden än.

trillivippa sa...

Det här måste nog vara min favorit av dina tre dukningar, Västkusttallrikarna är ju hur snygga som helst!