onsdag 11 januari 2012

Några fler fynd från veckan!


En stor våffelvas från Reijmyre, Paul Kedelv är formgivare.


Ett stort Ekeby.fat, troligen Anna-Lisa Thomson. det fanns en fin "klyftvas" med, men tyvärr hade den en spricka, annars hade även den fått följa med.


Ett glaskonstverk, jag tror det är Bertil Valliens blå serie från för Åfors på 60-talet, köpte den på chans för hela 8 kr :-)

Edit: Ja, det är en sk godisgömma för Boda/Åfors glasbruk, gissar att den såldes i slutet av 60-talet/början av 70-talet, se bild nedan, den är lite senare misstänker jag.





Nästan alla fynden, även en liten Reffla-bägare och två lampkupor kom med på denna bilden!



En bunt funkis dörrhandtag för en femma stycket, lite slitna men fina!

3 kommentarer:

Allt det gamla goda sa...

trevliga inköp där. ska själv på loppisrunda imorgon. spännande glaskonstverk, precis den färgen samlar jag ju på. är det en kork i botten? hmm.. spännande!
fina dörrhandtag också. ska du sätta upp dem?

Fru Ekeby sa...

Aha du fyndar på ser jag! Ekebyfatet är enfavorit för mej. Men glaskonstverket ! Vilket riktigt fynd! Läckert!
Mimmi

trillivippa sa...

Mycket snyggt, godisgömman var superläcker! Och Ekebyfatet gillar jag såklart också, synd med klyftvasen bara.