söndag 25 september 2011

Lite helgfynd och ett mässbesök!

Igår skulle jag möta upp med två PO Ström-samlare i Borlänge där det var en liten antikmässa på Romme-travet. Eftersom det började kl. 10 så tog jag en runda på några loppisar på vägen dit. På Marknaden/Fyndservice hittade jag som vanligt det mesta av grejerna jag fick med hem under dagen!

Fynden som betingade 70 kr var följande:

Ett litet lövfat från Gefle i en fin ljusblå glasyr
En röd vas som jag tror kommer från Rihimäki
Ett rosa stort lövfat från Rörstrand, formgivare är Marianne Westman.






De här faten kom i slutet av 50-talet och finns i flera olika former, storlekar och färger. Jag har tre olika varianter, två med denna formen och ett mer avlångt, alla i samma glasyr.


På väg mot mässan köpte jag ett glas som jag tror är "Lorry" från Reijmyre och på mässan som inte direkt bjöd på några överraskningar vad gäller priser eller föremål köpte jag ändå ett för mig okänt fat i AU-modell, dekoren heter Flora. Priset 25 kr var inte prutbart. Efter att säljaren informerat mig vad bordshyran kostade kunde jag inte annat än tycka synd om henne...3000 kr på en sån pytteliten mässa med få besökare, tja, inte kul...

Det var i alla fall en trevlig träff med mina vänner PO-samlarna, vi fikade vi på mässans kafé och snackade lite skit, sen köpte vi falubor lite fina grejer också ;-)

Den PO-vas som jag köpte får jag levererad framöver, det är en blå skönhet som kommer att pryda hyllorna!

2 kommentarer:

Allt det gamla goda sa...

snyggt kaffefat. man undrar ju hur koppen ser ut!

Anonym sa...

Hej. Jag hittade din blogg efter att ha sökt på Zebra kopparna för längesedan och har sedan dess läst din blogg varje dag.Jag har några zebra koppar och vet inte om det är te koppar eller kaffekoppar. Skulle du, om du har tid, kunna förklara vad det är för skillnad på dem? Min mail är: c_hjelte53@hotmail.com. Tack på förhand och fortsätt med alla roliga fynd och bilder du lägger upp!