onsdag 2 mars 2011

Koboltblått från Gullaskruf!

Denna färgen är ju grymt härlig, den djupt koboltblå, något svår att fota med blixt dock...! Jag har ett gäng vaser och delar till en fruktservis som är fin!




Denna snygga trio från Gullaskruf är formgivna av Kjell Blomberg, modellen heter KB 65/15 och finns i ett flertal storlekar. Dessa tre vaserna är också en staplingsbar serie som också kallas "Trioflora" enligt information som jag fått! Snygga är de i alla fall!


De här två vaserna formgivna av Hugo Gehlin. De hör också till favoriterna!


Ännu en bild. Man skymtar den enda ISI-vas som jag har i denna färgen. Fatet i mitten vet jag inte om det är Gullaskruf, det kanske är någon som har koll?



Fruktservisen Solfjäder av William Stenberg. Fat, skål, assietter och mindre skål är de delar jag har.

3 kommentarer:

Lybtar sa...

Vi har en gammal fruktservis ståendes, det måste ju vara något som väldigt sällan används där ute i stugorna.

Fullkomligt älskar färgen på ditt glas.

Ulrika på Leta retro sa...

Du har ju så otroligt mycket snygga saker. Man blir ju väldigt sugen på att åka till Hedemora. Men få se vad familjen säger om det. Kan bli svårt. ;-)

cjf sa...

Kan du lägga in en bild där man ser det stora fatet lite bättre? Skulle kunna vara nåt av de gamla pressglasmönstren...