fredag 18 februari 2011

Lite efter-semestern-fynd kanske..?

Odiskade, men bilderna är så dåliga att det inte syns...bättre kommer senare!

På bild 1 ser ni en grålila Gullaskrufsvas, KB 55/44 av Kjell Blomberg, en mindre variant (22 cm) av en vas som jag har i en annan färg. Den gula är även den en vas från Gullaskruf, denna av Arthur Percy. Snygg gul färg tycker jag!



Den sista lilla keramikvasen kommer från Gefle, en M29 u M-serien av Lillemor Mannerheim, dennna har dock en väldigt speciell glasyr, skulle tro att det är ett glasyrprov då täckningen inte är fullständig...fin tycker jag!



Jag har hittat mer också, men rapport kommer när allt är uppackat och diskat!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Å vilka fina fynd, gillade Percy-vasen extra mycket, grymt snygg!!

Re-dizain sa...

Välkommen hem:) Och fyndat har du gjort redan! Din lyckomänniska!
Finfin gul färg, håller med dig!
Och jag blev helt stum av Gjördis samlingen! Gud vilka härligheter som väcker ha begäret!
Imorgon skall jag göra första loppisrunda efter min solsemester...får se vad det blir då!! Ha det bäst!!

Rebecca sa...

Hej! Vill bara säga att jag älskar din blogg. Jag kikar in här ofta men har aldrig lämnat några ord tidigare. När jag är osäker på tillverkare och årtal på porslin jag köpt kommer jag alltid hit. och nu skulle jag behöva din hjälp! jag undrar om du känner till vem som tillverkat "Nanna" från Gustavsberg och kanske till och med under vilken peiod. Köpte en kanna igår men hittar ingen info. Har inte laddat upp någon bild på bloggen än dock...

trillivippa sa...

Härlig färg på den grålila vasen och den lilla Mannheimer-vasen är så söt. Ser ut som en liten val tycker jag. :)