måndag 26 maj 2008

Astra-servisen

Jag lovade ju att visa hur fint det kan bli med Astra-kopparna i en liten dukning vid köksbordet hemma. Här kommer några miljö-bilder, naturligtvis arrangerat...orkade inte brygga te och fylla kopparna, men jag lovar att göra en autentisk te-kalasdukning. Men usch då, nu måste jag visst offra mig och baka lite kubbar, rulltårta och annat gott ;-) Eller så åker jag till mitt favoritcafé och köper några av dagens delikatesser, yam yam!

Jag har tagit med några fina burkar som kan tillskrivas Helmer Ringström för stämningens skull, man kan kanske tänka sig ha lite småkakor eller godsaker i dem även om det marina temat talar för att de kanske gjordes för sill en gång i tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

En astra-kopp skulle jag vilja införskaffa. Den är en av de snyggare på bilden du har med blandade koppar längre upp på bloggen, tycker jag:-)

/E.

Herr Movarp sa...

Jo Astra är fin...jag har en servis med både tekoppar ocj kaffekoppar, kannor, gräddsnipor och sockerskålar mm. Har krävts lite jobb att få ihop den :-)